OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Saturday, May 29, 2010

Aku ada 2 anak???mcm ne la ye....


keadaan rumah sebelum ketibaan Dania dan sblm Iman bgn tido


lihatla betapa berseleraknya rumah aku

Ni nak cite pengalaman aku jaga anak sedara dan Iman dalam satu hari yang sama.Nama anak sedara aku Nur Dania Adrianna,umo 2thn 6bln.Mulutnya sgt bising,suka tanya itu ini,pastu sgt suka menyanyi.Cakap je lagu apa,kebanyakannya dia blh nyanyi.Ari Sabtu tu,adik aku keje,tp baby sitter dia xdapat jaga Nia,so aku tlg jagakan.Pepagi dia dh hantar Nia kt aku,pastu terus g keje.
Pengalaman jaga 2 org budak decik yang umurnya tak jauh beza mmg agak memenatkan.Rumah bersepah 2kali ganda.Disebabkan ada 2 org budak decik,bersepahnya 2 kali ganda la.bebudak ni plak asyik berebut mainan je,w/pn dorang ni cousin,tp xkamcing sgt.So,apa yang Iman main,Nia akan nak main benda yang sama dan mcm tu la sebaliknya.Iman tak kedekut mainan dia,kt rmh baby sitter dia tak kisah share dgn budak2 lain,tp dgn cousin sendiri kedekut sgt.
pastu xtau nak layan siapa dulu especially bila dua-dua mintak perhatian,serba salah jadinya.Klu dlm situasi aku,biasanya dulukan Iman la,sbb anak sendiri,tp xla sampai abaikan yg sorg lagi tu.Tapi situasi mcm ni buat aku pikir,mampukah aku layan 2 org anak dgn adil,tanpa rasa bersalah?Kadang2 bila secara tak sengaja kita terabaikan salah seorang,rasa bersalah sgt.
Mcm ne la ye org yang dh ada 2 anak??mesti serba salah bila adik menangis pastu kakak plak nak attention masa tu gk.Sebenarnya apa yang aku risaukan adalah mcm ne nak bagi kasih sayang.Sekarang ni,Iman la jantung,dialah nyawa,dialah segalanya.Dan bila kami merancang utk menambah bilangan ahli keluarga(satu hari nanti) aku akan pastikan pada masa tu Iman dah cukup berdikari dan memahami utk menerima org baru dlm keluarga kecik kami ni.Buat masa ni biarla Iman manja puas2 dulu.
Actually,kami merancang nak menambah bilangan ahli keluarga tahun depan,tp setelah melalui pengalaman ni,aku cakap kt hubby"kita tangguh dulu la ye,thn depan dan depan lagi"he3....aku rasa mmg aku belum bersedia utk jadi mama dgn 2 anak.Tapi walau apa pun,sumenya ketentuan Allah,dan kami redha dan menerima apa saja ketentuan-Nya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...