OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Monday, June 27, 2011

Soalan oh soalan...

Ada sorg student aku ni suka tanya soalan pelik2 yg kadang2 xde kaitan sgt dgn apa yg aku ajar.Antara soalan dia...
  • Masa ngajar pasal nutrient deficiency,cite pasal penyakit xerophtalmia(symtom of dry eyes).Org yg dapat sakit ni xblh kuar air mata..pastu dia tanya "Cikgu, klu tak kuar air mata,dia nangis keluar darah ke?"Soalan yg logik,tp aku xtau jawab.Janji dgn dia kan jawab next class nanti...he3.
  • Ajar pasal absorption and assimilation of digested food.Dia tanya "Cikgu,kenapa daun2 kt negara 4 musim tu,bila musim luruh dia ada kaler merah,oren dgn kuning?"Pening nak jawab,mmg xde kaitan langsung.
  • Tadi ajar pasal evaluation of eating habits.Dah habis mengajar,dia tanya "Cikgu,klu hati dah rosak, kena buat dialisis ke?"Setahu aku hati yg rosak kena buat transplan,dialisis utk buah pinggang je.
  • Masa buat experiment pasal Energy value in food,group budak ni buat experiment tak siap2.Bila aku gi kt meja dorg,tgk dorg tgh bakar gajus yg saiz ibu jari.Sblm experiment dah pesan suruh dorg gunakan gajus saiz kecik,sbb termometer tu blh sukat suhu smpi 100 je.Bila tanya "Awak nak buat pe ni?Experiment dah siap ke blm?" Dia jawab "dah siap cikgu,saje je nak try gajus saiz besar ni blh tak buat air ni mendidih"......terkedu jap cikgu ye...
So, ni la antara perangai anak2 murid aku.Mengajar ni kadang2 seronok,kadang2 stress sikit.Tak sabar nak habiskan latihan mengajar lebih kurang 5 mgg je lagi.

P/S:Masih tertanya2 aku ni sesuai jadi cikgu@tak?Masih mencari hala tuju...hu..hu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...