OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Monday, October 19, 2009

Dah beso anak mama...

Arini Iman dah berumur 8 bln.Yeahhh...anak mama dah makin beso,beso dgn sihat dan kuat(juga makin hyperaktif..he3).Rutin harian kami masih seperti biasa,ambk Iman dari rmh PIL petang rabu,hantar balik petang khamis,ambik ari Jumaat dan hantar Iman balik ari Ahad.Insyaallah rutin ni akan berubah mulai mgg depan.Mgg depan study week,so takde kelas,minggu depan lagi ialah mgg exam.5&6 november aku exam,dan selepas tu bermula la cuti semester yang amat dinantikan.Dapatla duk rumah jaga Iman 24jam..he3,tak payah travel sana sini hantar Iman.
Iman sgt2 la hyperaktif skrg ni,blh duk diam tak sampai 5 minit,pastu start menjelajah satu rumah.Walker dia dah jadi mcm keta lumba,gerak laju2 sampai langgar dinding,pastu siap blh buat aksi drift berputar guna walker.Walker ni adik aku bg pinjam sbb anak dia dh besar,dia kata "Buat pe nak beli lain,guna je walker Dania,membazir je la".Tapi bila dilihat pada keadaan walker ni skrg,rasanya dah tak layak utk dipulangkan pada pemiliknya.Mayb aku akan beli walker baru utk gantikan walker yang dah hampir lunyai ni.Iman tgh excited nak berjalan,klu letak dia baring depan tv,dia akan berpaut pada sofa dan berdiri.Pastu gerak pelan2 (2/3 step je yang dia blh gerak,pastu jatuh terduduk) mcm nak berjalan.Iman skrg dah pandai respon bila di"agah".Senyum sampi nampak gigi yang dah ada 4 batang(2 gigi bawah,2atas).gambar ni masa Iman 7bln lebih
Bawak Iman jalan dah jadi sikit masalah utk kami sbb dia dh taknak duk dlm stroller.Dia akan nangis kuat2 sampai mama atau babah angkat dia kuar dari situ.Klu tak,dia akan pusingkan badan dan meniarap kt dlm stroller tu.So skrg ni,klu g carrefour kitorang dh jarang bawak stroller,tp mesti ambik trolley sbb nak letak dia duduk kt situ(nasib baik dia dh blh duduk w/pn kdg2 tak stabil sgt).Tak larat dukung lama2,naik sengal2 tangan mama dgn babah.Sapa yg penah dukung Iman tau la mcm ne rasanya.
Antara 'benda' kegemaran Iman ialah duk kt mainan yg bila masuk duit blh goyang2 dan ada music(smpi skrg xtau nama benda tu,tgk je la gambar ni).Bila dah makin besar ni,dia dah makin pandai expresskan keinginan dia.Dia nampak je benda ni,dia akan buat mcm2 bunyi utk bgtau yg dia nak main benda tu.Tengokla betapa sukanyer dia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fav video

Loading...