OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Thursday, April 22, 2010

Iman demam..part 1(9 April)

Ari Jumaat tu, pepagi dah hantar Iman g rumah my in-laws sbb aku ada exam dan hubby keje,start bulan april ni tak hantar Iman g rumah baby sitter sbb aku dh start exam,hanya beberapa hari je dlm 1 bulan,rasa tak berbaloi plak.
Petang tu,sblm gerak nak g rumah in-laws,dapat message suruh bawak ubat demam sekali sbb badan Iman mcm panas.Dari petang sampai la ke malam, suhu badan Iman makin panas walaupun dah mkn ubat.Akhirnya,kul 10.30 mlm kitorang nekad bawak Iman g klinik sbb takut klu tgh malam nanti suhu badan dia makin panas.
Memula nak g Hospital Ampang je, tp aku blh bayangkan berapa ramai org yg tgg giliran kt sana.So, kami g klinik je la.Klinik ni bukak 24jam.Actually ni la first time kami dapatkan rawatan kt klinik swasta mcm ni. Iman ni 'anak kerajaan'..he3.Aku check up kt Klinik kesihatan Putrajaya,bersalin kt Hospital Putrajaya,regular check up Iman sume kt klinik kesihatn putrajaya.Memang tak penah g klinik berbayar ni.Tapi alhamdulillah setakat ni,Iman serasi dgn sume ubat2 dan rawatan yg diberikan.
So, nak cite sikit pengalaman aku kt klinik ni,masa sampai budak pompuan kt kaunter tu cakap doktor g makan.Kitorang pun tunggu la,dekat setgh jam baru doktor balik,xpela mayb byk patient td kot.Pastu,bila tiba giliran Iman,dia check suhu badan,tinggi gak 39.8.Pastu dia suruh bukak pampers sbb nak masukkan ubat bontot.Masa tu la Iman start nangis kuat2,yang masukkan ubat tu ialah budak receptionist yg duk kt kaunter depan tu,mmg takde pengalaman kot.Masuk ubat tu asyik kuar balik je,5/6 kali mcm tu gak,Iman dh jerit2 makin kuat.Masa tu aku dah rasa mcm nak mintak biar aku je yg buat,bukannya aku xbiasa masukkan ubat tu.Bila Iman dah jerit punya la kuat,baru la doktor tu datang dan cakap "Tak boleh buat ke?biarla saya buat"Tapi masa tu ubat tu dah masuk dan tak kuar dah.
Yang buat aku mcm nak marah sbb dia biarkan budak yg takde experience buat benda mcm tu.Iman nangis tak berenti sampi la nak balik rumah,kt dlm keta pun nangis lagi.Risau gk takut bontot dia luka,tp alhamdulillah..sume ok.
So ni la pengalaman pertama aku bawak Iman g klinik swasta/berbayar.Pada pengamatan aku,sama je.Cara doktor periksa pun lebih kurang,tak la detail sgt.Cuma mungkin masa menunggu je tak lama mcm klinik kerajaan, ubat pun sama je.Tapi tak tau la sbb mungkin nasib aku dapat klinik yang mcm ni,mayb yang lain lebih baik.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...