OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Wednesday, June 23, 2010

Berdikari....

Semalam g pasar malam kt Presint 2,jumpa opismate hubby.Dia ni hubby dia keje kapal,so berbulan2 ditinggalkan.Pastu kena jaga anak sendirian.Aku cakap kt hubby,dia ni mesti tabah dan berdikari,sbb masa suami takde,sume kena buat sendiri.Balik keje penat2,kena jaga anak,takde org yg tolong.Bawak anak g klinik sorang2,klu anak meragam atau sakit,kena handle sendiri.Mesti sabar byk tu..hati mesti cekal dan kuat.
Bila compare dgn diri aku,rasanya aku lebih bertuah,lebih manja.Hubby sentiasa tlg dgn keje2 rumah dan tlg jaga anak.Bila penat blh bergilir2 jaga anak.Dan boleh dikira dgn jari berapa kali aku g klinik(masa mengandung dan utk check up Iman)berseorangan. Selalunya hubby mesti temankan.Pastu, aku ni plak xtau bawak keta,so nak g mana2 mesti hubby yg bawak,kecuali g kelas aku naik public transport..he3..naik bas(ada driver gak kan??).Aku bertuah sbb hubby sentiasa ada utk tlg aku,temankan aku.Kadang2 aku terpikir klu aku kt tmpt dia(sorang2 handle everything) mcm ne ye??mampu ke aku buat sume tu??Tp Allah takkan bagi ujian pada hambanya klu dia tau hambanya tak mampu.
So,buat masa ni,rasanya aku kena bersyukur sgt2 sbb hubby sentiasa ada utk tlg aku,bersyukur dgn kehidupan yg telah ditentukan utk aku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...