OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Monday, July 6, 2009

Baby sitter Ku.....

Sebulan yg lps,aku dh start iklankn pasal nk cari baby sitter utk Iman.Tak byk yg respon.Ada 3 calon....

Calon yg Pertama


Umur dlm 31 thn.Dia duk 1 blok dgn aku(aku tgkt 12 dia tgkt 1).Dia dh jaga 2 baby sorang umo 5bln n sorang 5 thn.Dia gk ada sorang anak kecik umur 1 thn.Masa g rmh dia(sesaje nk buat survey la konon) dia tgh pakaikn baju kt anak dia yg umor 1thn.Tengok dia letak bedak kt 'bird2' baby dia byk2.Pastu baby dia ada byk ruam kt badan,dia cakap dh dekat sebulan belum baik lagi.Susahnye hati bila tgk sume tu.Especially pasal letak bedak tu.Iman jarang pakai bedak,klu letak pn sikit je kt muka.tp selalunye mama dia lumurkn losyen je 1 badan coz ada terbaca yg bedak tu blh jadi punca kanser(in long term la).



Calon yg Kedua


Tak tau umo berapa,tp awal2 dh kena reject sbb dia dah jaga 8 org budak(xtau la berapa usia budak2 tu) tp ada hati nk jaga Iman.Eeeiiii,seramla pk mcm ne ada org blh jaga byk budak2 dlm satu masa.Aku yg jaga Iman sorang pn kadang2 terkejar2 nk makan,masak ,solat n mandi.



Calon yg Ketiga


Makcik ni umur 42 thn.Dia jaga sorang baby je umur 10 bln.Tinggal kt blok berdekatan,tp bukan rumah dia,makcik ni menumpang rmh adik dia.Bila g tgk rmh dia,kira ok la.Cuma masalahnye ialah makcik ni terlalu beria2 nk jaga Iman smpi dtg rumah mlm2(dlm kul 10) sbb nk jwpan samada aku setuju nk hired dia atau tak.Hubby aku kata"menakutkn la makcik ni".



Akhirnya aku hired calon yg ketiga a.k.a Mak Teh.Antara sebabnya



  • dia tak jaga ramai baby

  • dh tua sikit,so ada byk pengalaman jaga baby (berdasarkan pemerhatian dn perbualan aku dgn dia la)

  • dh takde calon lain yg available..hu..hu..hu..


So, tu la pengalaman aku mencari baby sitter utk Iman.Arini aku start blaja,jadi last week dh start hantar dia kt Mak Teh.Alhamdulillah,Iman xnangis bila kena tgl dgn mama dia.Masa ambk petang2 pn tgk dia happy je.So harap2 segalanya terus OK.Moga Allah pelihara my baby dari perkara2 yg tak baik...aminnn...

Iman yg dh semakin notty

P/s....



Utk sedapkn hati(bila hantar anak kt baby sitter),aku sentiasa ingatkn diri yg aku tak penah buat perkara yg tak baik pada anak org lain,so harap2 orang pn takkan buat benda yg sama pada anak aku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...