OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Tuesday, July 14, 2009

Hari minggu yg murah rezeki...

Iman tgk pewut dia yg bulat
Weekends aritu,kami sekeluarga mmg tak bercadang nak ke mana2.Lebih2 lagi bila Mama Iman ada 1 lab report dan 1 assgment yg perlu dihantar pada ari Isnin dan Selasa.Tapi tghari tu,mak mentua ku call suh dtg rmh sbb nak g rumah nenek,"Nenek dh masak mcm2,ada laksa,mee rebus etc,dari smlm dia masak tau" mcm tu la (lebih kurang) ayat mak mentua aku. So aku pn cakap kt hubby "Takpe la,nenek dh masak mcm2.kesian plak kt dia.Kita tunaikan hajat orang,Insyallah nanti Allah tunaikan hajat kita plak"
So, kami pn berangkat ke rmh mak mentuaku dan seterusnya sama2 gerak ke rumah nenek kt Puchong.Mmg best dapat makan mcm2,harapkan aku masak laksa dgn mee rebus...dalam mimpi je la.Masa kt rumah nenek,ada tok sedara Iman bagi duit raya...yeahhh Iman dpt duit raya.
Dalam kul 6 ptg,kitorg smpi rumah mak mentua ku.Aku nk singgah kejap je,pastu gerak balik rmh. Tp bapak mentua ku bersuara "Tido sini je la mlm ni".Jadi serba salah la plak,especially bila susu Iman mmg bawak cukup2 smpi mlm,pampers pn bawak 3 keping je,baju ada 2 helai.Kami (aku n hubby) pn sehelai sepinggang,mana ada extra baju.So aku cakap la "Takpe la abah,susu Iman bawak sikit je,tak cukup.Nurul dgn Nuar pn tak bawak baju lebih ni"..he3.Alasan yg paling konkrit bagi aku.Tapi dia cakap "Klu pasal baju susah apa,pakai je baju mak tu.jap lagi kita g beli susu Iman"Terdiam aku..he3.Iman mmg rapat dgn tok wan dia.Bapak mentua aku suka sgt main dgn Iman,mayb sbb tak puas main dgn cucu,dia suruh kitorang tido je kt sana.So lepas maghrib,Tokwan belikan susu Iman,dia yg bayar,tak sempat hubby sampai kaunter dia dh ambik susu n bayar.So dapatla Iman setin susu.
Esok paginya,lepas sarapan kami bercadang nak balik.Tapi abah suruh tgg makan tghhari.Lepas sarapan jln2 kt Pasar Muhibbah,Nek yah(mak mentua ku) belikan Iman baju.Dapatla Iman sepasang baju.Baju yg Nek Yah belikan
Lepas makan tghari,kami bercadang nak balik.Tapi abah cakap "Hangpa balik petang je la,tgg akak balik Terengganu,boleh bawak balik kopok.Lagipn balik rmh bukan buat pe,hangpa tido je" So tgg la smpi akak(adik iparku) balik.Bila akak smpi dlm kul4, dia belikan sepasang baju utk Iman, kain pelekat for my hubby dan sepasang kain (utk buat baju kurung) utk aku.Kain pelekat utk babah n kain pasang utk mama from Mak Ngah

Baju Iman
So, tu la rezeki kitorang sekeluarga mgg lepas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...