OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Monday, September 28, 2009

Our Hari Raya..Part1

Hari raya kami tahun ni paling meriah walaupun kami sgt2 bersederhana.Persiapan raya hanya bertumpu pada baju dan kasut raya Iman je.Mama dgn babah tak beli baju raya pun,pakai baju tahun lepas yang masih elok.Tapi,bagi kami,raya tahun ni adalah raya yang paling bermakna,paling puas meronda sana sini dan raya yang paling seronok.
Tahun ni giliran aku beraya di KL je,kt rumah PIL.Pagi sabtu,kami gerak ramai2 g Masjid India utk last minute shopping.Mmg best sbb byk brg2 yg dah turun harga,baju melayu Iman boleh dibeli dgn harga RM15 je,corak kainnya sgt cantik.tapi disebabkan Iman dah ada sepasang baju melayu,so aku tak beli la.Pastu kt sana gk aku dgn hubby beli 2/3 jenis kuih raya,sbb mmg takde stanby kuih kt rumah.Malam raya kami kuar jln2 kt JUSCO Setiawangsa,adik ipar aku nak cari corset utk pakai dgn baju raya dia.So,lepak2 kt sana sampi kul 10.30mlm.pastu balik rumah dan baru la kelam kabut nak masak rendang,kemas rumah,cuci bekas kuih raya,isi kuih raya,gantung langsir dan byk lagi la.Akhirnya kami tido hampir kul2 pagi.
Pagi raya pertama,selepas solat raya,kami start jalan2 raya rumah sedara mara hubby.Mula2 ke Ampang Campuran g rumah tok,pastu g kepong(rumah nenek),pastu g Ampang balik(rumah org lain plak),pastu g Gombak.Kiranya satu KL aku round masa raya pertama tu.Iman plak kutip duit raya dgn seronoknyerrr....bila org suruh salam,cium tangan,dia tak salam pun,terus je ambik sampul duit raya yang orang hulur kt dia,tak senonoh betul anak aku ni.Ziarah menziarah ni berakhir kul6 petang,penat sgt tapi seronok.Klu raya kt kg aku,g jln dari satu rmh ke satu rmh jalan kaki je,sbb dekat(maklumla....1kampung).Tapi raya kt KL jalan sana sini naik keta, pastu jalan raya sgtla clear,tak JEM mcm slalu.
Disebabkn kepenatan,kami gerak ke kampung aku(Perak) keesokan harinya. Alhamdulillah,highway pun tak JEM,perjalanan lancar je.Nanti cite lagi pasal raya kt Perak plak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fav video

Loading...