OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Thursday, July 22, 2010

Jiwa kacau kembali tenang...

Skrg dah masuk mgg kedua blaja,alhamdulillah dah rasa OK sikit.Minggu pertama dulu rasa penat sesgt.Mayb sbb dah lama duk rehat2 kt rumah je,so badan ni dah terlebih manja..he3.Masa minggu pertama kelas aritu,sampi je rumah rasa penat sgt,pastu jadi moody semacam,dgn hubby pun cam xde mood nak sembang2.Apa yang dia buat pun rasa mcm tak kena je,rasa mcm nak marah pun ada.Tapi nasib baik masa tu aku tak ikutkan hati.Selalu ingatkan diri kena sabar byk2.Klu tak sabar,agaknya dah PERANG BESAR la agaknya.
Aku slalu ingatkan diri supaya diam semasa marah.Itu antara perkara yg kami praktikkan sejak zaman bercintan cintun lagi.Sebabnya masa marah kita akan cakap benda yang kadang2 kita tak maksudkan,dan kita tak sedar sume tu sbb terlalu ikutkan hati.Tanpa kita sedari apa yg kita luahkan tu telah manyakiti hati org lain,dan tak tau bila orang tu blh melupakan apa yg dah berlaku.Kata org "terlajak perahu blh diundur,terlajak kata...."sambung sndr la yek.Alhamdulillah hubby pun bukan jenis yg suka tinggikan suara dan marah2.Dia pun akan diam bila ada benda yg dia xsuka@xpuas hati.Tapi bila keadaan dah "cool down",dah sejuk,baru kami berbincang.Luahkan apa yg tak puas hati.
Masuk mgg kedua pengajian ni,badan+otak dah semakin menerima rutin harian yg memenatkan ni.Hubby pun semakin adapt with the situation.Mungkin dulu masa aku duk rumah kebanyakan benda aku yg uruskan,dari basuh,sidai,lipat kain,masak dan kemas rumah dan jaga Iman.Tp sejak start blaja ni,hubby tlg basuh kain,masak nasi,mandikan Iman dan byk lagi la.Kira hubby byk membantu..toche sai...
Iman pun mcm paham2 je mama dia busy+penat,Iman lebih berdikari skrg ni.Klu nak tido,dia akan tarik tgn aku ajak masuk bilik.Dia lebih byk main sorang2,drpd duk berkepit je dgn aku.Tp disebabkan masa utk aku main dgn dia terhad,tak macam dulu,Iman lebih manja skrg ni.Suka tetiba dtg peluk dan kiss aku,pastu klu datang mood manja dia,duk bergolek2 tgk tv kt perut aku.
So,tu je utk entry ni.
P/S:Entry ini ditulis dlm keadaan jiwa yg semakin tenang..he3.Sbb assignment blm dapat lagi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...