OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Wednesday, October 13, 2010

Miles of stone: Iman @19 month

Who am I?

Its ME!

Iman dah 19 bulan@ 1thn 7 bulan.Kejap je kan masa tu berlalu,sedar2 thn depan Iman dah nak masuk 2 tahun.Keluarga kecil kami masih bertiga dan harapannya biarla setahun dua lagi kami bertiga,tp klu rezeki tu cepat,kami terima je.

Apa yg Iman pandai skrg ye???Vocab dia dah agak byk,antara perkataan yg dia blh cakap
  1. acih - terima kasih
  2. bak (mintak barang), nak, kak (bukak), jap (sekejap), ti (nanti)
  3. shoes
  4. rabbit
  5. cat
  6. car
  7. ball
  8. ayar (air)
  9. mmmmm......(bunyi mcm sedap) dia akan buat bunyi ni bila nampak aku bawak makanan nak suap dia makan.
  10. ibu (baby sitter Iman)
  11. atuh lak (jatuh plak)
  12. pi la (tepi la)
  13. go (lets go)
  14. gerger (merujuk kpd lipas,semut dan serangga yg seangkatan dgnnya...xtau la mana dapat perkataan tu)
  15. tui..tui..tui..(betul3x)
  16. He can count one,two,three....(no 4)...and then yeahhh...
  17. Satu, dua , tiga....smpi situ je.
  18. klu aku cakap A,dia cakap O, aku cakap B, dia cakap O....tak tau la nape dia suka sgt huruf O....he3
Tu la antara perkataan yg dia biasa sebut kt rumah.Pastu Iman suka sgt menyanyi skrg ni. Antara lagu yg dia pandai nyanyi...
  1. "Ibu..ibu..." (dua perkataan tu je).Pastu baru2 ni dia sambung lagi lagu tu..."ila ku uka" (bila ku berduka)...he3,di masa hadapan xtau la dia sambung nyanyi part mana plak.
  2. Pastu suka sgt lagu Little Einstein, certain2 part dia blh ikut la.Especially at the counting part (5,4,3,2,1) and the part where the character said "lets go" and the final part where all of them say "yeaaahhh".These three is his fav part through the song and he is so familiar with it, he can even sing along when its come to his fav parts.
Iman juga sgt la aktif skrg ni,nak suruk dia tido mcm nak berperang.Klu boleh agaknya nak main 24 jam.Bila paksa masuk bilik tido,dia akan angkut 2/3 mainan sekali,kononnya nak main sblm tido la tu....xde maknanya,Selalunya aku ambik mainan tu letak kt bawah dan paksa dia naik katil,tutup sume lampu dan paksa dia tido.Tapi taktik ni kadang2 menjadi,kadang2 tak jadik...he3.Dah tutup lampu gelap2 pun dia blh main keta kt atas katil,keta dia jalan atas badan mama dgn babah..special highway agaknya.

Lastly,layan pic ni,fresh from oven...Iman gayut kt meja makan.Baru sehari dua dia dapat perangai ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Fav video

Loading...