OUR PRECIOUS FAITH

OUR PRECIOUS FAITH
Our Iman

Best days of my life...



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Third Birthday tickers

Followers

Happily ever after.....

Thursday, October 7, 2010

Open house-Part 3

Kali ni nak cite pasal open house yang aku buat last weekend(2/10/2010).Malam sebelumnya kami g beli barang2 utk masak,pastu yang menjadi masalah ialah nak cari bekas utk isi dadih,dah pegi 3/4 kedai sume takde.Akhirnya g pasaraya SEGI,dkt dgn The Mines,dapatla jugak,tapi bekasnya besar dari yang sepatutnya...hentam je la kan,janji ada bekas.
Makanan yg disediakan,mee kari,lontong,nasi impit dan sambal,bihun goreng,agar2,dadih dan kek pisang.Air sirap.simple je menu open house aku.

So,esok pepagi lagi aku dah bangun masak,masak sorang2 plak tu.My sist keje aritu klu tak blh mintak tlg dia.Start masak kul7.30 pagi alhamdulillah kul 11.30 dah siap,pastu duk lepak2 main tenet sambil rebus nasi impit.Apa yg aku masak???Aku buat simple2 je,mee kari dgn lontong.Pastu aku dgn gatalnya g open house best friend aku,Hanan kt Puchong,kul 3 gerak g sana,makan2.Pastu kul 4.30 gerak gi rmh MIL sbb hubby mintak dia masakkan bihun goreng(aku xpandai masak mee,bihun,kuehtiaw dan nasi goreng..he3).Sampai sana terus masak,siap masak bihun kul6 ptg,pastu tgg Iman g main kt taman kanak2 dgn Tok dia....akhirnya kul6.30 kami gerak balik ke Putrajaya.
Sampi rmh dlm kul 7.15,sebaik je bukak pintu,my first guest pun sampai...he3.Kelam kabut la sbb makanan belum hidang,rumah mcm kapal karam(blm kemas..he3).Cian Jutt terpaksa menyaksikan rumak aku yg 'cantik' tu,dia siap offer nak tlg tau...he3,malu aku kt Jutt.Tapi aku suruh dia duk je tgk tv.Padan muka aku,dah tau buat open house,tp sesuka hati je g open house rmh org lain plak.Nasib baik xlama pastu adik aku smpi,tlg hidang dan potong itu ini....dlm kul7.30 everything is ready,dah blh makan.

So,open house aku secara rasminya bermula kul7.30 dan berakhir lebih kurang kul 11 mlm.TQ pada kawan2 aku Mimie,Jutt dan Hawa yg sudi datang.TQ gak pada kawan2 hubby dan sedara mara yang hadir.The best part ialah bila tgk anak mimie(Faris),anak Jutt(Aqil),Dania(my niece), Hakim(sepupu Dania) dan Iman main sama2 dlm playroom Iman yang dah tak macam playroom...mainan bersepah atas lantai,bebudak tu nak jln pun kena jengket2,langkah mainan2 tu.Dan bila masa mak2 diorang nak balik,ada yg masam muka sbb kena paksa balik...he3.Takpela nanti aunty bukak nursery ye...suruh mama hantar kt nursery aunty.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...